jongerenwelzijn

Jongerenwelzijn

visie: ‘Wij zijn de stuwende kracht om samen de zorgbehoefte en ondersteuningsnood van elk kind, jongere en pleeggast op een kwaliteitsvolle en integrale manier te beantwoorden’

doel: ‘Samen kansen creëren.’

Ik heb de organisatie ‘Jongerenwelzijn’ gekozen die zich inzet voor jongeren met problemen en via de integrale jeugdhulp, de geschikte hulp voor de jongere zoekt. De mensen van de organisatie Comité bijzondere jeugdzorg die een onderdeel is van jongerenwelzijn komen vaak in contact met jongeren uit jeugdbendes. Deze site is bedoeld voor professionelen, jongeren die opzoek zijn naar hulp, ouders en familie van de jongere, mensen die jobs zoeken of gewoon mensen die meer informatie willen krijgen in verband met jongerenwelzijn.

Het eerste wat me opvalt aan de site is de mooie lay-out en de opmaak. Ook de makkelijke toegankelijkheid door de zeer structurele opbouw van de site. Het is een handige site waar je direct je weg vind waar je welke info kunt vinden. Je kan via links bovenaan de site ( Home, jeugdhulp, over ons, publicaties, nieuws en contact) een heleboel te weten komen over wat jongerenwelzijn precies inhoud. Als je op die bovenstaande links klikt , komen er nog een heleboel andere links tevoorschijn. Hieruit leidt ik af dat de informatie zeer structureel opgedeeld is. Die info wordt weergegeven via een zakelijke tekst, want er staan veel vaktermen in die voor sommige mensen moeilijk te begrijpen zijn. ‘De intersectorale toegangspoort regelt de toegang tot intensieve en ingrijpende vormen van jeugdhulp. Deze hulpvormen zijn niet rechtstreeks toegankelijk. De intersectorale toegangspoort onderzoekt welke hulpvorm het meest aangewezen en zoekt uit wie de hulpverlening effectief kan uitvoeren.’; Deze tekst komt van de site en hier zie je wel veel zakelijke woorden.

Er is geen informatie te vinden over de datum waarop de site gemaakt is. Er is ook geen informatie te vinden over de auteur die de site gemaakt heeft en de bronnen waarop de site gebaseerd zijn.

Deze site en alle informatie op de site is zeer betrouwbaar. Op de site staan ook enkele zinnen die dit weergeven. ‘De verschillende pagina’s die u raadpleegt op deze websites of die u verkrijgt via interactieve toepassingen, hebben een zuiver informatieve en indicatieve waarde. ‘, maar er kan wel niet gegarandeerd worden dat alle informatie even volledig en juist is, maar ze proberen het altijd zo snel mogelijk te verbeteren en aan te passen.